Courage the Cowardly Dog returning?

D'Snowth

Well-Known Member
Joined
Aug 8, 2003
Messages
35,910
Reaction score
10,010
"Please note: spoiler alert is now in effect." Yeah. For a twenty-year-old cartoon.
 

Any Del

Well-Known Member
Joined
Dec 30, 2016
Messages
1,640
Reaction score
1,031
@D'Snowth @Schfifty

You might vaguely remember but remember back in 2003 whenever you ate cereal and you get a toy that's based on the Cartoon Cartoons character? And one of them were a spinning top from Courage the Cowardly Dog, Dexter, Johnny Bravo, Powerpuff Girls and etc? Remember those? I had all of them.

 

D'Snowth

Well-Known Member
Joined
Aug 8, 2003
Messages
35,910
Reaction score
10,010
Oh yeah! I did eventually manage to nab the Courage one!

I remember other similar promotions as well - I think in 2000 or 2001, Pop-Tarts had puffy refrigerator magnets you could collect, including a Courage one, which I kept inside my locker in middle school.

In the summer of 2002, there was also a sunscreen brand (can't remember if it was Banana Boat, Coppertone, or another) that had rubber figurine keychains included with special bottles of the sunscreen, and I certainly nabbed up Courage, and I know I still have the Courage figure, despite how dirty he is from playing with him so much, lol.
 

Schfifty

Well-Known Member
Joined
Dec 11, 2009
Messages
939
Reaction score
647
No, I wasn't really into CN toys and collectibles back in the day, so I don't recall those. Maybe commercials if they had any.
 

D'Snowth

Well-Known Member
Joined
Aug 8, 2003
Messages
35,910
Reaction score
10,010
I know there were commercials for the sunscreen.
 

Schfifty

Well-Known Member
Joined
Dec 11, 2009
Messages
939
Reaction score
647
Hmm...yeah, IDK. I still don't remember.

Also, I just noticed before actually watching it tonight, but why the heck did WatchMojo suddenly change the title of the video? "Terrifying CTCD Moments" would be more like the most nightmare-inducing scenes of any episode to viewers, be it King Ramses or pretty much the whole Mask episode, so it doesn't make sense if the main topic is just Courage suffering and taking a bunch of crap.
 

Any Del

Well-Known Member
Joined
Dec 30, 2016
Messages
1,640
Reaction score
1,031
Thread bump
Saw this today:
Intriguing to watch to the tune of Bingo Was His Name-O.
 
Top