Looking for Storyteller subtitles

filipandman

New Member
Joined
Mar 27, 2004
Messages
3
Reaction score
0
Hello everyone,

I'm French and I just want to say that your forum is really great ! :smile:
However I have a request for you, I don't find any subtitles on the net for my Jim Henson's favourite show : The storyteller !
Anybody knows where can I find FRENCH or ENGLISH subtitles for the storyteller ? :sympathy:
I found all the nine episodes on emule but I really want to understand the differents stories and if someone could give me at least English subtitles, i will try to translate myself the subtitles in French !
Please HELP ME ! :sympathy:

(Excuse me for my English ! :smile: )
 

Phillip

Administrator
Staff member
Joined
Apr 11, 2002
Messages
8,268
Reaction score
3,402
Are you needing the subtitles because you or someone else can't hear or is it because the discs native format can't be understood auibly?

The Storyteller was released in the US on NTSC region 1 DVD in English. I need to check to see what subtitle options are included though.
 

damsos

New Member
Joined
Aug 18, 2004
Messages
2
Reaction score
0
Hello,

This is my first post here and i first want to say hello to everybody here.
Well, i've just received an advert from amazon that a dvd edition of storyteller : greek myths was to be released on september. I am really pleased with that, except that, as filipandman, i am :smile: french. I was just disappointed that no subtitles (even english ones could have done the trick) were available at all. I 've bought the first Storyteller collection DVD and must admit that there's some dialogs i just can't understand (my poor knowledge of english fantasy vocabulary for sure).
Well i am a fan of these 'ambiances' provided by these stories, so you can count on me to buy this new release. But still, if an effort could be make in the future.
To filipandman : tu as trouvé les sous-titres quelque part? (have you found some subtitles somewhere?)
 

filipandman

New Member
Joined
Mar 27, 2004
Messages
3
Reaction score
0
To Damsos :

Salut Damsos, rien à faire, je n'arrive pas à trouver des sous-titres pour the storyteller !
Mais si j'ai bien compris, tu as acheté le dvd, peut tu donc me confirmer qu'il n'ya meme pas de sous-titres anglais de dispo dans le dvd ?
Si c'est le cas, je voit mal comment on pourrait trouver des sous-titres sur le net !
Personnellement, je n'ai pas acheté le dvd (justement à cause de l'absence de piste fr ou meme de sous-titres fr, ce qui est quand meme bien dommage et etonnant vu que la serie passait en france !!!) et je me suis donc rabattu sur les divx qui circulent sur le net !
Mais si j'arrive à mettre la main sur des sous-titres anglais, avec de la patience, du travail, un bon dico et les quelques souvenirs qui me restent de la série, je pense pouvoir traduire les épisodes !
En plus j'ai vu que le dvd de Greek myths inédits en france est sorti, et il n'ya pas de sous-titres de dispo apprement, c'est vraiment énervant et frustrant de ne pas bénéficier de version fr pour cette fabuleuse série !
J'attends ta réponse, mais si tu n'as meme pas de sous-titres de dispo sur ton dvd, je pense vraiment qu'il faudra laisser tomber et apprecier cette superbe serie seulement en anglais !
TO EVERYONE :
I'M STILL LOOKING FOR THE STORYTELLER 'S SUBTITLES, SOMEONE CAN HELP ME, PLEASE HELP !
 

damsos

New Member
Joined
Aug 18, 2004
Messages
2
Reaction score
0
Salut,

J'ai effectivement acheté le 1er DVD StoryTeller, et il n'y a aucun sous-titres (même pas en anglais, donc même les malentendants américains peuvent aller se faire voir).
C'est bien malheureux mais il reste le plaisir des images.
 

filipandman

New Member
Joined
Mar 27, 2004
Messages
3
Reaction score
0
Je te remercie, il n'y a donc aucune chance de trouver des sous-titres et c'est bien dommage !
Il n'y a plus qu'à esperer que le dvd sort en france un de ses jours, avec les voix françaises, ahhhhhhhhhhh, le reve ! Mais bon, on peut toujours rever !
 

Whatever

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2003
Messages
2,968
Reaction score
20
I think you can buy the American Storyteller on DVD and that it has subtitles. That *should* be able to play in French Region 2 DVD players, although it is Region 1. I don't have the DVD or subtitles myself, sorry I can't help more.
 
S

SauronSLO

Guest
I'm looking for English subtitles for Jim Henson's The Storyteller (1988) too. Doas anyone found them yet?

If there is no subtitles yet, can someone who likes this series and knows english very good make subtitles?


Best regards
 

muppetsforever

Well-Known Member
Joined
Feb 2, 2004
Messages
107
Reaction score
2
Although there maybe no subtitles for the storyteller, if you happen to have a TV with the "closed caption" feature, you can then read the words. I've done that with many movies.

hope this helps :smile:
 
Top